Refuge des Fonts de Cervières – Refuge de Furfande

16.7.2024 Utorok

28,6 km – 1682 m ⬆️ – celkovo 232,7 km

Budík máme na 6:15. Dnes som sa veľmi dobre vyspala. Aj napriek tomu, že som šla spať o 23 sa mi vstáva s ľahkosťou. Na raňajky máme bagetu s vajíčkami a paštétou. Takéto výdatné raňajky sme dlho nemali, až ich nevládzem dojesť a kúsok balím do cesty. Na úvod máme stúpanie cez krásnu dolinu, 600 výškových metrov do sedla Col de Peás. Začíname s dlhými nohavicami, ale za pár minút prezliekame. Obiehajú nás dvaja svižní páni v rokoch. Jozef ich predbehne hneď a ja im z náskoku ukrajujem kúsok po kúsku. Nakoniec ich predbehnem a stúpam do sedla sama. Vyzerá to tu ako v Dolomitoch.

Prídem do sedla a Jozef nikde, pokračujem teda ďalej. Sedí na tráve s výhľadmi, tie sú naozaj krásne.

Ideme po ideálnom chodníčku. Nenáročný, mierne klesá a má krásne výhľady na všetky strany. Veľmi si užívam túto časť, je to asi 5 km.

Potom ideme krátkym a prudkým klesaním cez serpentíny do usadlosti Souliers. Odtiaľ pokračujeme mimo oficiálnej trasy do dediny Arvieux, lebo tam je obchod. Je to 5,6 km a zatvárajú za 1h 15 minút, tak zaradíme najvyššiu rýchlosť. Obchádzame skupinu turistov, dôchodcov. Jozef ma pripnutý dáždnik na batohu a babičky to zaujme, tak sa pýtajú ako to tam má pripevnené. Jozef je v rozpakoch. Pokračujeme po ceste a potom sa napojíme na turistickú trasu.

Dole do doliny schádzame po asfaltke. Krátko po 12 sme v obchode. Kupujeme pivo, čipsy, broskyne, rajčiny, bagetu, syr a paštétu. Usadíme sa v tieni pri fontánke s pitnou vodou, kde si dá Jozef chladiť pivo. Chvíľu tam aj posedíme, len začne fúkať vietor a voda z fontánky ide priamo na nás.

Presúvame sa teda na lavičku. Pivo pijem aj ja, to bude veselo. Pridávam blog z včerajšieho dňa. Obedujeme bagetu so syrom, olivami a rajčinami. O 15 ideme ešte na kávu a koláčik. Dúfali sme, že budú mať flán, ale nemajú, tak si dáme ovocné tartaletky, aj tie sú dobré. Vypila som dve tretinkové 5,5% pivá a dosť to cítim. Do kopca sa mi ide ľahším krokom. Na chatu Refuge de Furfande to máme 7,5 km s prevýšením 940 m. Do sedla Col de Furfande, kúsok pred chatou, vedie cesta, tak začíname na nej. Asi za pol hodinu sa pripájame na oficiálnu trasu GR 58. Odtiaľ vedie takým pekným ihličnatým lesom, v ktorom je krásna zelená tráva.

Vo veľkom nás okupujú muchy. Výškové metre pribúdajú rýchlo, o 18 sme v sedle, otvoril sa nám krásny výhľad aj na druhú stranu.

Robíme si prvú spoločnú fotku tohto výletu. Chata je už iba pár stoviek metrov pod nami.

Je tam riadne veľa svišťov. Zložíme vonku batohy a idem sa spýtať ako to tam funguje. Stan si môžeme postaviť hocikde, len, aby nezacláňal výhľadu z chaty, to je za 3€, a potom sprcha a elektrina sú dokopy za 3€ na osobu. To mi za tú sprchu stojí. Ideme postaviť stan na taký vedľajší kopeček s výhľadom. Upozorňujem, že to je na šikmej zemi, ale že to bude v pohode.

Najprv som Jozefovi pomáhala stavať stan, ale bolo to úplne zle, tak som sa šla radšej osprchovať. Sprcha je taká drevená búdka vonku aj s okienkom, ktoré je moc vysoko, aby som niečo videla, z pochopiteľných dôvodov.

Teplá voda je, kým slnko je. Druhý deň po sebe sprcha, to si teda žijeme. Na večeru máme kašu s tuniakom, olivami a sušenými rajčinami. Večer ešte spolu pretriedime fotky. Moc sa mi nechce písat, tak uprednostním spánok. Stan je úplne na krivo, stále sa šmýkame dole.